O Blogu

Od prvih dana trudnoće a posebno od prvih dana života naše devojčice stalno sam imala potrebu da čačkam po internetu i tražim rešenja i savete za svoje nedoumice. I uspevala sam najčešće da se snađem ali to je iziskivalo mnogo vremena i strpljenja a odgovori su mi trebali trenutno. Sve ovo me je podstaklo da pokrenem ovaj blog, gde ću se potruditi da svoja iskustva iz trudnoće i odgajanja bebe podelim sa svim mamama koje muče problemi, strah i neiskustvo.

понедељак, 25. јул 2011.

NABAVKA OPREME I STVARI ZA BEBU


Nabavka opreme za bebu za mene je bila najbitnija misao tokom poslednjih meseci trudnoće. Najpre sam se pitala koje stvari je  potrebno da se kupiti i nabaviti za novorođenče, i koje su stvari za bebu zaista neophodne a šta je precenjeno. Krenula sam u potragu po internetu i svaki put pronašla komercijalizovane i preuveličane spiskove prodavnica bebi opreme. Kada sam te spiskove pokušala da dovedem u realne okvire uz pomoć mame i prijateljica sa starijom decom, one nikako nisu uspevale da se snađu, uz izgovor da ih je vreme pregazilo. Zato sam ja sada napravila spisak stvari za bebu, koji je sačinjen strogo na osnovu našeg iskustva i koji bi trebalo da bude dovoljna smernica svakoj budućoj mami. 

Pojavila se u to vreme i nedoumica koja je bila proizvod starinskih običaja, koje su pokušali da mi nametnu a sastojala se od zabrane kupovine stvari za bebu pre njenog rođenja, jer će u suprotnom nešto krenuti po zlu. Jednostavno rečeno, baksuziraću sebi i bebi. Priznajem da sam pomalo sujeverna, pa sam našla kompromis koji se ostvario tako što smo stvari i opremu za bebu krenuli da kupujemo kada sam ušla u 9. mesec trudnoće. Ovaj običaj je grozan i uskraćuje mami uživanje u razgledanju i biranju prvih stvarčica za to malo biće koje nosi u svom stomaku. Zato svaka mlada mama treba da zanemari ovakve imperative i još se više veže za bebu birajući svaku pojedinačnu stvar sa svojim partnerom. Posebna pogodnost ovde je što finalni i psihološki najduži mesec brže proleti u pripremama stvari i kuće za bebu. I naravno da ne treba sve kupovati na jednom mestu već treba uživati u otkrivanju malih radnjica sa sitnim slatkim detaljima.
Iako neke radnje daju mogućost rezervacije stvari za posle porođaja, ipak nije isto kada neko drugi pere i priprema stvari za vašu bebu i kada vi to radite, ali sve zavisi od mogućnosti i prilika u kojima se nalazite.
Sledeća nedoumica bila je da li koristiti pozajmljenu opremu za bebe. Naravno da treba, tako smo bar mi sebi uštedeli oko 30 000dinara. Od bliskih prijatela smo dobili krevetac, kolica i komodu za povijanje.Bitno je u ovom slučaju dobro očistiti i dezinfikovati sve delove, a za krevetac kupiti novi dušek.
Još jedna od naših nedoumica bila je veličina garderobe i pelena, da ne bude prevelika ili premala, uska ili loše skrojena. Moj savet je da nikada ne kupujete odeću sa oznakom 00 jer će je beba vrlo brzo prerasti, čak i kada se rodi sa malom kilažom, a pošto se tako mala beba ne kreće,  neće joj ni smetati podvrnute nogavice i rukaavi ili malo zarozane čarapice.
Što se tiče nosiljke za novorođenče, ako postoji mogućnost da pozajmicu, učinite to jer će vam trebati oko 5 puta pre nego je beba preraste, a svakako ćete ubrzo morati da kupujete auto sedište. Ovako ćete uštedeti 2500 do 3000 dinara.
I na kaju jako bitan savet u vezi posteljine i opreme za krevetac, ćebencadi i kompletića za bebu – obavezno procenite koliko ćete te opreme dobiti od rođaka i prijatelja, koji će svakako u prvim danima dolaziti da vide i daruju bebu. 
SPISAK STVARI ZA BEBU MOŽETE PREUZETI OVDE

Нема коментара:

Постави коментар